تبلیغات

درباره ما

    وبلاگ شخصی کمال مصطفی پور
    وبلاگ شخصی کمال مصطفی پور در موضوعات مختلف

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 48
    کل نظرات کل نظرات : 5
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 10
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 174
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 5
    آي پي امروز آي پي امروز : 7
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 31
    بازدید هفته بازدید هفته : 10
    بازدید ماه بازدید ماه : 6,691
    بازدید سال بازدید سال : 57,677
    بازدید کلی بازدید کلی : 199,992

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.147.42.34
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

عدم تایید صلاحیت بنده در انتخابات مجلس

با عرض سلام

احتراما بنده کمال مصطفی پور متولد روستای گردکسپیان شهرستان پیرانشهر هستم و کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس بودم که متاسفانه تایید صلاحیت نشدم.

در این رابطه می خواهم چند نکته را به عرض مردم شریف شهرستان های پیرانشهر، میراباد و سردشت و نیز مقامات برسانم، امیدوارم مفید باشد.

عرض بنده ابتدا خطاب به شهروندان گرامی است.

۱. شهروندان گرامی، سروران گرانقدر، اگر چه به خوبی درک می کنم که چرا، اما به نظرم قهر با صندوق رای به عنوان یکی از راههای مسالمت آمیز، تاثیرگذاری شهروندان بر قدرت، هیچ مساله‌ای را حل نمی کند و به نظرم برعکس فضا را برای اشخاص منفعت طلب باز خواهد کرد و این به نفع هیچ شهروندی نیست، به نظرم عدم شرکت شما شهروندان در انتخابات برخلاف تصور رایج، نه تنها ضرری متوجه انحصارگرایان در قدرت نمی کند که برعکس فضا را برای ادامه حکومت این طیف هموارتر می کند و در واقع به نفع اینهاست. البته شرکت در انتخابات حق شهروندان هست و نه وظیفه اما امیدوارم همشهریانی که عدم شرکت در انتخابات در هر شرایطی را یکی از افتخارات خود بر می شمارند بفرمایند پس برای کمی بهبود اوضاع، شما از کدام روش مسالمت آمیز بهره می برید، به قول معروف، بهتر است به جای فحش به تاریکی شمعی روشن کنید.

۲. موارد فوق در صورتی مورد تایید هست که کاندیدایی در لیست موجود باشد که حداقل استاندارد خدمت به مردم و ایفای وظایف قان‌ونی و پایبندی به قانون را در کارنامه فکری و کارکردی خود داشته باشد نه اینکه تنها چراغ راهش منفعت شخصی باشد و تشخیص این موضوع با تحقیق و بررسی ممکن است و نه قضا‌وت های کلی مثل اینکه هرکه تایید صلاحیت شده اینطور هست یا نیست یا برعکس، به نظر بنده این شیوه قضاوت درست نیست و البته پیگیری وضعیت ایفای وظایف نماینده‌ی منتخب منحصر به ایام انتخابات نیست بلکه پیگیری مسائل و در صورت لزوم حمایت از شخص منتخب در هنگام ایفای وظیفه از انتخابات به مراتب مهمتر هست، البته انجام این امر برای تمام شهروندان مقدور نیست اما این مهم بر عهده‌ی نخبگان جامعه و رسانە ها است که امیدوارم بررسی عملکرد جایگزین قضاوت فله‌ای شود.

ادامه عرایضم خطاب به مسئولین هست.

۳. این کشور متعلق به تمامی شهروندان هست و در تملک هیچ فرد یا گروهی نیست و هر گروه یا مقامی که این تصور را دارد، در اشتباه است و پست و مقامی که فعلا شما در آن مشغول هستید، تنها امانتی است که از طرف صاحبان واقعی آن به امانت به شما سپرده شده است و می بایست از این امانت در راستای منافع عمومی استفاده کنید و پایبندی به قانون و حمایت از عموم شهروندان را سرلوحه اقدامات خود قرار دهید، قانون اساسی مردم را حاکم بر سرنوشت خود شناسایی کرده پس لازم است شما هم با توجه به قانون اساسی، فرصت شرکت همه‌ی گروهها و جریانات را در انتخابات مهیا کنید تا مردم انتخاب کننده‌ی نهایی باشند نه اینکه با روش های گوناگون، شهروندان با افکار مختلف را، از فرصت در معرض انتخاب واقعی مردم قرار گرفتن محروم نمایید. این به نفع هیچ کس در کشور نیست و هر شخص یا گروهی که از این حق قانونی محروم می کنید در واقع شما راهی برای خشونت باز می کنید و تعداد بیشتری از شهروندان را از صندوق رای به عنوان راهی مسالمت آمیز برای اعمال حق تعیین سرنوشت خود، دلسرد می کنید.

در پایان به عرض می رسانم که در کمال تعجب بنده برای انتخابات تایید صلاحیت نشدم و برای بنده که خود را شخصی منتقد و در عین حال انتقادپذیر و قانون مدار می دانم جای تعجب بود، بنده مطابق اصل کلی حاکمیت قانون و نیز قانون لازم‌الاجرای، لزوم رسیدگی دقیق به شکایت داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف، مصوب بیستم مهرماه ۱۳۷۸مجمع تشخیص مصلحت نظام، درخواست ارائه مدارک و دلایل قانونی عدم تایید صلاحیت خود شده ام به این امید که پیروی از قانون با نگاه به قانون اساسی به عنوان سند نظام، سرلوحه همه‌ی اقدامات و تصمیمات مسئولان کشور گردد.

با تشکر و احترام

کمال مصطفی پور


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 19 دی 1402 ساعت: 13:39

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش